Wido Double Fashion
Het pand waar Wido Double Fashion in huist, heeft al heel wat veranderingen meegemaakt. Ruim dertig jaar geleden was het een sportzaak. Langzamerhand kwam er meer behoefte aan vrijetijdskleding. Tegenwoordig kan de klant aan de Bergerslag 4a vooral terecht voor kinderkleding en een kleine collectie bad- en herenmode. Eigenaresse Hillie de Weert maakte de winkelontwikkeling in al die jaren van dichtbij mee.
“In 2001 ben ik in de zaak gekomen. Sinds 2015 run ik de winkel alleen. Daarvoor heb ik het veertien jaar samen met een compagnon gedaan. Samen besloten wij om ons meer te richten op vrijetijdskleding. Bij sportkleding zie je toch dat de clubs het tegenwoordig allemaal zelf regelen. Bovendien is er minder variatie. Verkoop je een zwart sportbroekje, dan moet je er ook weer één inkopen.”
De sport is overigens niet helemaal verdwenen uit de winkel. De hoek met badkleding is daar een kleurrijk bewijs van. Ook nu weer ingegeven door de klantvraag en omdat er verder in Staphorst geen verkooppunt is voor kwalitatief goede zwemkleding. “Het hangt er altijd, omdat er best veel zwemmers zijn die het hele jaar baantjes trekken en omdat er altijd zwemles wordt gegeven.”
“MIJN GEVOEL BIJ
EEN MERK MOET ALTIJD GOED ZIJN”
‘Shopinshop’
Wido Double Fashion verkoopt volgens het ‘shopinshop’ principe ook sneakers van www uit Meppel. Daarnaast heeft Hillie ook een bescheiden assortiment van kleding voor mannen. “Dat is vooral handig voor jongens, die wel lengte hebben, maar nog niet zo breed zijn. Zij kunnen dan een broek scoren op de herenafdeling en voor een trui of t-shirt nog bij de collectie voor tieners terecht.”
“Ik weet wat er leeft in het dorp. Als ik dan op pad ben voor de inkoop, denk ik weleens van ‘dat zou wel heel mooi zijn voor dat meisje of die jongen.’ Het is leuk als de kinderen steeds weer terugkomen in mijn winkel. Zo leer ik ze kennen en weet ik wat ze wel en niet mooi vinden.”
Mooie merken
In de winkel hangt kinderkleding van populaire merken, zoals Gabbiano, Cars Jeans, Crush denim, Garcia Jeans, Frankie & Liberty en het gewilde Name it. “Mijn gevoel bij een merk moet altijd goed zijn. Ook is de prijs- kwaliteitsverhouding erg belangrijk. Net als de klik met de vertegenwoordiger. Samen bepaal je toch wat er in je winkel komt en wat voor jou het beste werkt.”
Hulp van familie
Hillie staat als enige in de winkel en krijgt af en toe assistentie van haar oudste dochter Joëlle (19) of nicht Klaasje. Haar oudste zoon Jordi van 21 jaar en jongste dochter Amber van 17 jaar, hebben minder met de winkel. “Ik ben op maandag gesloten en dan ben ik vaak op pad voor de inkoop of bezoek ik beurzen. Mijn uitgangspunt is dat ik mij altijd richt op mijn klanten en niet op wat ik zelf leuk vind.”
Recente reacties