‘Wij geloven in de relatie met onze klanten en niet in snelle verkoop’

Nog maar tien jaar geleden verkocht Jan Dekker in zijn winkel aan de Steenbergerweg, naast bedden, ook herenmode. Geheel in lijn met de rest van de familie. Voor de 56-jarige Jan was de stap om uiteindelijk verder te gaan als beddenspeciaalzaak een uitgemaakte zaak.

 

Hoe het allemaal begon

‘Ik ben mijn hele leven al werkzaam in dit prachtige familiebedrijf. Dat begon al toen ik acht jaar was. Als er een verbouwing was, hielp ik mee met stenen sjouwen, steigers in elkaar zetten of verlichting aanschroeven. Ik heb bij al die verbouwingen geholpen’, vertelt hij stralend. Jan herinnert zich dat zijn ouders ook zeer gedreven waren. ‘Mijn vader was enthousiast en gaf nooit op, hij ging er volledig voor! Zijn affiniteit lag trouwens meer bij de mode dan bij de bedden, wat voor mij juist andersom is.’

 

Hoe zit dat met de mode?

Op 17-jarige leeftijd begon de carrière van Jan pas echt in de zaak. ‘Ik had genoeg theorie gehad op school, wilde graag mijn handen laten spreken en dus aan het werk, wat begon in de stoffering. In 1991 nam ik het bedrijf over en in de loop van de tijd kwam ik erachter dat mijn kwaliteiten beter tot zijn recht kwamen op de beddenafdeling. De herenmode is voornamelijk vluchtige handel en ik begon te beseffen dat de langere relatie met klanten, zoals te doen gebruikelijk in onze beddenspeciaalzaak, me meer energie gaf.’

 

En dus werden het bedden!

‘In 2008 hebben we de winkel compleet verbouwd tot de kwalitatief hoogstaande beddenspeciaalzaak die het nu is. Dat was en is voor mij een hele goede keuze. Naast een goede keuze was het tevens een risico, de crisis begon net en ik zette één tak van “sport” aan de kant en dus ook de daarbij behorende verdiensten. Echter risico’s nemen hoort bij het ondernemerschap en ik ben blij dat ik hierin mijn gevoel heb gevolgd! Naast dat ik graag kies voor hoogstaande kwaliteit in mijn producten, vind ik de laagdrempeligheid die we hanteren in de winkel naar onze klanten toe erg prettig en passend bij mijn visie van ondernemen.’

 

Wat is er zo fijn aan Dekker Slapen?

 

‘Zoals te zien is praat ik veel in de ‘we’ vorm. Dat doe ik, omdat ik me bewust ben van mijn medewerkers met wie ik deze beddenspeciaalzaak samen heb opgebouwd.’ Vanaf 2008 is Jan zijn partner Edith Hessels nauw betrokken bij het wel en wee van de zaak. Erwin Schoemaker werkt er, met al zijn opgedane kennis, reeds vanaf 2001 en sinds een paar jaar mag Theo Drupsteen, die gepokt en gemazeld is in de bedden- en meubelindustrie, zich trots lid noemen van het Dekker Slapen-team. De jeugd heeft de toekomst en krijgt bij Jan tevens een kans. Stagiaire en zaterdagkracht Richard Wiltens is met 17 jaar de jongste telg binnen de gelederen. ‘Het fijne aan zo’n veelzijdig team is dat ieder zijn eigen kijk heeft op bepaalde zaken, wat zorgt voor gezonde discussies en een erg prettige werksfeer. Dat merkt de klant, want regelmatig krijgen wij de opmerking dat mensen zich bij ons begrepen voelen en dat de omgang als uiterst plezierig wordt ervaren.’

 

Wat heeft Dekker Slapen te bieden?

‘Tegelijk met het openen in november 2008 van deze beddenspeciaalzaak heb ik gekozen om mij aan te sluiten bij de winkelformule Beddenspecialist. Hierdoor hebben wij nu tools in handen, zoals SlaapID, om klanten zeer nauwkeurig te kunnen adviseren en zelfs een compleet modulair matras op maat aan te bieden. Buiten dat is het assortiment en prijsniveau vrij breed. Iedereen kan bij ons terecht, of het nu een prachtige boxspringcombinatie betreft van € 2000,00 of een compleet instelbaar, elektrisch verstelbaar, ecologisch verantwoord en persoonlijk aangemeten bed van € 15000,00, er is nagenoeg niets onmogelijk. Daarbij is onze kennis groot op het gebied van lichamelijke klachten en/of aandoeningen zoals een hernia, de ziekte van Bechterew of fybromyalgie. Door deze kennis te combineren met onze kennis van slapen kunnen wij mensen met uiteenlopende klachten vaak een betere nachtrust geven.’

Edith Hessels voegt toe. ‘We geloven in de relatie met onze klanten en niet in snelle verkoop. Een uitgebreid adviesgesprek neemt toch al gauw zo’n 3 uur in beslag.’ Daarbij gaat de service bij Dekker Slapen erg ver en bestaat er een kussenuitleensysteem. ‘Klanten kunnen een hoofdkussen een week thuis testen alvorens deze aan te schaffen, hierdoor wordt altijd de juiste keuze gemaakt’, stelt Jan. ‘Onze slogan is niet voor niets…Dekker Slapen lekker slapen!’

 

Pin It on Pinterest

Share This